Hogyan étkezz egészségesen

I.R. Life Standard

I.R. Life Standard

Nyers kihívás előzetes

2015. április 02. - StartMyDream

Tegnap már úgymond elkezdtem... Azért mondom, hogy úgymond, mert ettem pörkölt magvakat és ittam kávét. Jajj a kávéról nagyon nehéz lesz lemondani. Két formájában nagyjából képtelen vagyok búcsút inteni neki... Egy nagy bögre hosszú kávé, mint egy tea, (amikor a kávé nem a legjobb ízű), vagy egy jó minőségű krémes espressoval elképesztően boldoggá lehet tenni, minden étkezés után. Semmi tej, meg cukor. Csak a kávé mámorító, kesernyés, forró íze. Szóval 04.04 kezdetével a kávé sem fog szerepelni az étrendemben.... jajjjj. Na az nehéz lesz :(

Na lássuk mit ettem tegnap. Már sikerült elkezdenem kreatívoskodni, előre látom, hogy imádni fogom ezt az egészet.

Reggeli: 
- egy alma
- fél avokádó
- magvak
Öntét:
- Zabpehely vízbe áztatva, turmixolva fahéjjal

alma_avokado_zabkrem_reggeli.jpg

 

Ebéd: Zöld krémleves
- spenót
- brokkoli
- avokádó
- fokhagyma
- zöld kávébab
- lenmag
- kendermag
- só,bors,chili ízlés szerint

Megvágtam őket a turmixgépbe, kicsit langyos vizet adtam hozzá, összeturmixoltam, majd felöntöttem szinten langyon vízzel. Így lényegében egy meleg levest kaptam. Baromira nem tavaszias az idő itt, úgyhogy úgy éreztem szükségem van valami melegre. A végén kaliforniai paprikát vágtam bele és nyers olivabogyót. Nagyon yammi lett :)

zoldkremleves.jpg

Vacsora:
Ezt nem én készítettem, hanem ott ezt tudtam enni, ahol dolgozom. Babymozzarella salátának nevezi a hely, de természetesen bagett és sajt nélkül kértem, de pörkölt mogyorót kaptam rá. Finom amúgy, szóval leírom mi van benne, de ezt elég sokat látjátok majd az "étlapomon" tekintve, hogy nem sok lehetőségem van nyersen táplálkozni a munkahelyemen.

- saláta levél
- koktél paradicsom
- kaliforniai paprika
- avokádó
- mogyoró
- dressing: olivaolaj, balcsamecet, só, bors, fokhagyma

A három fő étkezés között pedig összesen két almát és egy banánt ettem még meg.

Hogy érzem magam? Még olyan sok változást nem tudok írni. Sokkal inkább az emberek reakcióját elemezném így elsőre. Mindenkinek nagy büszkeséggel meséltem, hogy nekiálltam egy Nyers kihívás nevű eseménynek, 30 napig minden nyers. Nem viccelek, mindenki arca egytől- egyig ugyanolyan torz lett először. Mert nyilván a húsfogyasztó társadalom rögtön a nyers húsra asszociál, amit a következő mondatommal kizártam, nincs semmilyen állat eredetű étel ebben az étkezésben. Talán itt vehettem észre egy lassú hullámot az emberek arcán, amikor rájöttek, hogy a nyerset én zöldségekre értem, és a hullám tökéletesen kifejezte a megértés pillanatát nagyjából fél tized másodpercre, majd egy újabb torzulás következett, hogy én kizárólag nyers zöldséget fogok majd enni. Rémesen mulatságos volt... Természetesen az emberi természet mérhetetlenül segítőkész, és támogató, szóval rengeteg felajánlást és motiváló mondatot kaptam, miszerint majd előttem fogják enni a steak-et (ami köztudott hogy nem hoz lázba a legminimálisabb szinten sem, szóval ez nem ért célba) meg  a mindenféle sült zöldségeket, tésztákat és társait. Kaptam felajánlást azonnal sushira (mert tudják, hogy imádom a sushit, és van egy vegán sushi hely bécsben) illetve a lakótársam rögtön kijelentette, hogy akkor ő minden nap főzni fog. Nyilván ezek csak viccek... de a legérdekesebb az, hogy egy pár mondatos beszélgetés után - úgymond a viccet félretéve - mindenki mérhetetlenül egyetértett abban, hogy a nyers étkezés milyen egészséges, meg olvasták ezt meg azt, és hogy miért nem jó feldolgozott ételt fogyasztani. Némelyik egészen naprakész volt a témában. De amikor jött a kérdés, hogy akkor miért nem próbálod ki legalább egy hónapra, a válasz természetesen az volt, hogy nem lenne rá képes. Ami mint tudjuk nem igaz... mondja azt, hogy nem akarja, vagy nem szeretné, vagy nem tud ellenállni a rántott húsnak, de ne azt, hogy ő képtelen rá.

Viszont azt már most elmondhatom magamról, hogy nem is vettem észre hányszor "nassoltam".. nem édességet, de amikor itthon voltam, benéztem a hűtőbe, ettem egy kis sajtot, vagy csináltam egy pirítóst stb... csupa olyan dologhoz nyúltam amit észre sem vettem, hogy teszem. Már az első nap rá mutatott erre a hibás étkezési szokásra. Nagyon sokat várok ettől az egésztől, sok mindenre megtanít majd, és imádom, mert nem egy diéta ahol számolod a kalóriákat és megtiltasz akár olyan dolgokat magadtól mint a banán, mondván, hogy az hizlal. Elképesztően kreatív konyhai tevékenységet igényel és mindegyik gyors... Imádom.

A bejegyzés trackback címe:

https://inzulinrezisztenselet.blog.hu/api/trackback/id/tr337332496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása