Hogyan étkezz egészségesen

I.R. Life Standard

I.R. Life Standard

Nyersen telnek a napok

2015. április 24. - StartMyDream

Igen, azt ígértem minden nap jelentkezem, de várható volt, hogy ezt nem teszem meg... Nem is tudom miért mondtam. Sok a dolog és idő egy bejegyzést megírni.

De ez semmiképpen nem jelenti azt, hogy feladtam volna a Nyers Kihívást, sőőőőt hatalmas élvezettel űzöm a dolgot. Napról napra bővül a kis konyhám készlete az egészséges és nyers alapanyagokból, egyre csak szélesedik a tudásom, hogy mi milyen hatással van a testünkre és nem utolsó sorban olyan élvezettel töltöm el az időmet a konyhában, hogy azt már szavakba sem tudom önteni. 
Számos új dolgot próbáltam ki és természetesen a bibliám Lénárt Gitta nyers könyvei lettek. Mindenkinek előszeretettel ajánlom. 
Mindig is imádtam sündörögni a konyhában, de egy szerencsétlen receptkönyvem sem volt, nem szerettem őket, és saját fantáziából szerettem főzni. Ez most sincs másképp, de Lénárt Gitta könyvei átfogó segítséget adtak, mint kezdőnek a nyers életben, minden érthető, élvezhető, szerethető és tökéletes. 

Na de most lássuk mi történt velem az elmúlt 24 napban. 
Kezdjük azzal, hogy cseppet sem volt nehéz átállni. Alapjáraton nyers zöldség kedvelő vagyok, illetve nem eszem húst amúgy sem, szóval akkora hatalmas áldozatokat nem kellet hoznom, de azért a rizs, kuszkusz, quinoa és társairól is le kellett mondanom, ami az elején nem hiányzott de úgy 2-2,5 hét után csorgott a nyálam egy kis basmati rizsért. De ez a hónap erről szól, szóval nemet kellett mondanom, még akkor is amikor láttam, hogy a lakótársam milyen kis zöldséges-rizses csodás főzött az orrom előtt. Ezt leszámítva tényleg nagyon egyszerű...
A hatásairól nem is beszélve. Hatalmas energia bomba lettem, semmilyen emésztési panaszom nincs, a hajam megszépült, a bőröm még tisztább lett, fogytam 4 kg-t anélkül, hogy szenvedtem volna egy percet is, nyugodtan alszom, pedig egész életemben rossz alvó voltam!!!! és az utóbbi hetekben olyan jól alszom mint még soha. Nem tudom ezt vajon összefüggésbe lehet e hozni a nyers étkezéssel, de álmodom... ami rám soha nem volt jellemző. ( tudom tudom...  nem emlékeztem az álmaimra) Kicsattanó jókedvem van, bár alapvetően is mosolygós ember vagyok, nincs éhségérzetem, nem tör rám semmilyen falási kényszer, elmondhatom hogy igen, azt hiszem leszoktam a cukorról, mert egyáltalán nem hoz lázba..
 Szerintem nincs vége ennek a felsorolásnak soha, egyszerűen olyan jó hatással van az emberi szervezetre, hogy elég lenne ezt javasolni egy diétás nővérnek, ahelyett h kezedbe nyom egy 1950-ben írt cukorbeteg diétát ahol a reggeli egy feketekávé pár szem maggal. Az óriásplakátokon ennek kéne szerepelnie nem a 'ebéd idő=meki idő'-nek amit amikor megláttam, egyszer csak az elmém kilépett a testemből és láttam magam ahogy örjöngő hulká változom és letépem azt a szart onnan, levezetve azt az elképesztő haragot és felháborodást amit kiváltott belőlem ez az néppusztító- és butító reklám.

Rengeteg jó dolgot próbáltam ki, és lényegében semmiben nem szenvedtem hiányt. 
Nagyjából minden napom étkezése így néz ki:
Reggel: gyümölcsök, de nem csak összedarabolva és kész... mindig valahogy máshogy és már önmagában ez boldoggá tesz. Délig csak gyümölcsöt szabad enni.
Tízórai általában egy zöldturmix, zöldkávébab porral. Az elején amikor elkezdtem zöldturmixolni úgy voltam vele mint mindenki, hogy jajj minek kell ezt nekem meginnom. De konkrétan rászoktam. Ezt is elképesztő finomra lehet megcsinálni, mindig más, attól függ milyen zöldségeid vannak... arról meg ne is beszéljünk, hogy mennyire kegyetlenül egészséges.
Ebédem a fő étkezés, lent vannak a képek. Mindig más és általában elég kreatív. Nem igényel sok időd, fele annyi idő még mosogatással együtt is, mint ha főznél rendesen.
Uzsonna általában valami zöldség elrágcsálása, vagy egy nyers kakaó, aszalt zöldség stb.
Estére pedig általában valami kis nagyon könnyűt eszem, ami különböző saláta lehet, vagy aszalt kréker valamilyen mártogatóssal. 

Közben beszereztem egy aszalót is, ami a turmixom mellett a kedvenc eszközöm a konyhában. Készítettem már aszalt zöldségeket chipsnek, krékert, szárított paradicsomot, nyers kenyeret, nyers 'kolbászt', aszalt gyümölcsöket, és még sok minden áll előttem. Először úgy voltam vele, hogy húúú azért ez elég macerás része a nyers étkezésnek, de nem. Nem az!
Elkészíted az aszalni kívánt dolgot ami nem tud több lenni 15-20 percnél, bevágod az aszalóba és az ott el aszalgat egy napot, semmi dolgot vele. Ez a konyha a legegyszerűbb! Elkészíteni az ebéded nagyjából annyi idő, mint összerakni a szendvicsed. Senki nem mondhatja nekem azt, hogy nincs ideje erre. Összevágod a hozzávalókat és beleteszed egy tálba. Kész! Nincs főzés, várakozás és hatalmas mosogatás.

Ahogy írtam, hatalmas elvárásaim vannak ezzel az étkezéssel kapcsolatban, és meg kell hagyni cseppet sem csalódtam. Annyira nem, hogy nem gondolom, hogy ezután majd visszaállok a főzött ételekre. Nyilvánvalóan fogok feldolgozott ételt enni, de legalább 80%-ban meg tartom a nyers szokásokat, mert rettentő finom, kreatív, egészséges és ennél jobban nem lehet étkezni egy inzulinrezisztens embernek.

cam00348.jpg

cam00332.jpg

cam00353.jpg

cam00364.jpg

 

img-20150412-wa0020.jpeg

img-20150413-wa0007.jpeg

img-20150421-wa0000.jpeg

img-20150421-wa0002.jpeg

img-20150421-wa0004.jpeg

img-20150421-wa0008.jpeg

img-20150424-wa0004.jpeg

img-20150424-wa0006.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://inzulinrezisztenselet.blog.hu/api/trackback/id/tr887396344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása